domingo, 11 de diciembre de 2011

Alumnado con trastorno del espectro autista

Bravo, A., Mitjà, S., Soler, J., Hortal, C. (coord.). (2011). Alumnado con trastornos del espectro autista. Escuela inclusiva. Graó. Barcelona.

Aquest és el número 13 de la col·lecció Escuela inclusiva: Alumnos distintos pero no diferentes, de l'editorial Graó.

Es divideix en dos grans blocs un molt més teòric, i una part final, amb moltes eines pràctiques en format anex. Durant la meva estada de pràctiques m'ha estat prou útil i, haureu pogut apreciar que he utilitzat alguna d'aquestes eines per atendre al cas de l'Eulàlia, tant en l'assessorament a la família i a l'institut com en moments de reeducació.

A ambdues parts, teoria i pràctica, es tracta el tema dels trastorns de l'espectre autista des d'un enfocament eminentment inclusiu i que he intentat transmetre tant als pares com al tutor de la noia en els moments d'assessorament.

A més inclou, un seguit d'exemples amb casos diferents per entendre com es transfereix de la teoria a la pràctica en la realitat d'aquests alumnes i que, a mi personalment, m'ha estat molt útil.

La part teòrica es subdivideix en els següents blocs:
  • Punto de partida.
  • Detección: ¿por dónde empezar?
  • ¿Para qué evaluar, qué y cómo?
  • ¿Qué podemos hacer? la intervención educativa.
  • La relación con la familia.
  • ¿Qué centros para estos alumnos?

No hay comentarios:

Publicar un comentario