SUBJECTE DESTINATARI: David DIFICULTAT QUE PRESENTA: Situació de risc social intrafamiliar. EDAT: Primària DATA: Dilluns i Dijous HORES: 2h/setmana HORARI: 18’15h a 19’15h. |
Objectius:
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ |
|
Desenvolupament de les fases d’intervenció: Fase 1: Entrevista amb la tutora del nen al CEIP i també amb l’EAP Baix Ebre per tal que puguin exposar quines són les dificultats que han observat en el David. Entrevista amb la mare del David Fase 2:
Fase 3:
|
Cal dir que, amb el David, he hagut de replantejar la intervenció d’allò que pensava treballar d’entrada i dels objectius que faig proposar inicialment. Veurem que aquestes modificacions les que ressaltat amb un altre color per tal que quedi clar.
D’entrada, en tot allò que hem fet més incidència ha estat en la intervenció ens aspectes que tenen a veure amb la història de vida del David.
La intervenció psicopedagògica havia plantejat des de l’enfocament constructiu cap a l’atenció de les necessitats del nen, poc a poc, però em vaig adonar que, hi havia aspectes de la seva vida que per a ell eren prioritàries i que precisaven una intervenció més concreta. Així doncs, l’enfocament de treball que va prendre rellevància fou sistèmic; és a dir, incloent a la mare del nen en totes les activitats que proposàvem des del centre de teràpia i tractament educatiu.
Així doncs, la construcció del conte de vida del David, inicialment no estava pensada per portar-la a terme, sinó que, la intervenció en aquest cas anava més encaminada per tal de treballar-ho mitjançant contes i dibuixos però, un cop vaig conèixer a la mare del David, vaig demanar a la meva tutora de pràctiques de poder replantejar aquesta intervenció incloent “el conte de vida”. Sembla que d’entrada el nen coneixia millor la seva història però, en veure el que explicava la tutora del nen a l’escola, se’m va fer necessari realitzar el conte per assegurar-me el que sabia el David sobre la seva pròpia vida i aclarir-ne alguns temes.
Cal dir doncs que, una vegada vaig poder xerrar amb la mare del David per explicar la situació familiar i, després de les reflexions amb la meva tutora de pràctiques, em vaig poder relaxar i intervenir en la construcció del “conte de vida” sentint-me més còmoda.
Evidentment, a mesura que anàvem “construint” la història de vida amb el David, aquest anava plantejant dubtes i fent noves preguntes. L’espontaneïtat del nen i les inevitables ganes de conèixer la realitat, de vegades, enaltien la meva inseguretat per por a no ferir-lo. Crec que el fet de poder superar aquesta inseguretat pròpia com a alumna de pràctiques només és possible amb molta pràctica professional i amb el suport de la tutora del centre.
El cronograma o temporalitat marcada per a cada una de les fases d'intervenció amb el David, ha estat prou senzill a l'hora de portar-lo a terme, a més, és amb l'alumne que he pogut obtenir finalment un "producte" més definit i que es pot avaluar a més curt termini, el conte de vida.
Durant la meva estada de pràctiques he pogut iniciar la intervenció i podem dir que fins hi tot, he pogut finalitzar el projecte, el d'acompanyament al nen i a la seva mare en la revelació, elaboració i assessorament sobre la història de vida del David.
El que se'n despèn de la intervenció no només ha estat l'assessorament a la mare del David i l'elaboració de la seva història de vida sinó que, a més, el David disposa d'un conte imprès on explica tot allò que desconeixi de la seva vida. Les mostres d'alegria del David quan finalment li vam entregar el seu conte foren molt gratificants tant per a la meva tutora de pràctiques com per a mi mateixa.
Puc dir doncs que, he complert els objectius amb el temps estimat atès que, cadascuna de les fases s'ha pogut portar a terme segons es tenia previst, primera fase d'entrevista amb els professionals i amb el David i la seva mare per tal de poder conèixe'ns, segona fase d'elaboració del "conte de vida" i, tercera i última fase de coordinació amb els agents educatius que estan en contacte amb el David diàriament per explicar els procediment seguit.
Cal dir que, en aquesta última coordinació amb la tutora del David va fer referència a un canvi d'actitud del nen. A la classe es mostra més tranquil i ha pogut conversar amb ella per explicar tot el que hem estat treballant sobre els seus origens i la història de vida en general.
No hay comentarios:
Publicar un comentario