Durant les coordinacions i l’assessorament al tutor de l’Eulàlia vam explicar com utilitzàvem els pictogrames per ajudar a la noia a organitzar les tasques, d’aquesta manera podien implementar el mateix recurs tant al centre educatiu com en l’àmbit privat.
D’entrada va semblar bona idea però finalment, el tutor de la noia sempre li ha donat suport i ha permès que l’alumna pogués utilitzar el pictograma de l’esquema a classe. De totes maneres va argumentar les dificultats de la noia en relació a les tècniques d’estudi i per tant, les millores que demostrava sobretot el l’organització, la neteja i la presentació dels deures, fet que valorava significativament.
Seguidament però exposem els punts en els que es fa fonamental l’assessorament al tutor de l’Eulàlia per tal que ho pogués fer extensiu a la resta de professors de la noia. De totes maneres, vam exposar unes orientacions generals per tal que des de l’institut realitzessin les acomodacions necessàries i complementàries a la intervenció psicopedagògica que estem portant a terme des de l’àmbit privat garantint així, les millores a nivell d’aprenentatges i de benestar emocional.
Les resumim seguidament:
*Es tracta d'un document adaptat al cas de l'Eulàlia però extret d'un curs que vaig realitzar del centre PRISMA sobre La Síndrome d'Asperger.
Veieu que, hi ha algunes d’aquestes recomanacions en l’assessorament que les hem ressaltat amb un quadre atès que es tracta de les prioritàries i que són les acomodacions que, poc a poc, han anat portant a terme des de l’institut on està escolaritzada l’Eulàlia, de fet, en l’última coordinació que vam realitzar el passat 7 de desembre, el tutor de la noia va explicar que estaven implementant algunes de les acomodacions que havien concretat en l’assessorament. Tot i que semblen una mica genèriques, les han sabut anar adaptant a les necessitats de l’alumna. A més, em anotat en colors diversos a quin entorn més proper de la jove implicava el fet de poder portar-ho a terme és a dir, la psicopedagoga del centre privat, l’institut i a l’àmbit familiar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario