viernes, 16 de diciembre de 2011

L'assessorament al tutor de l'Anna

En relació a l’assessorament al tutor de l’Anna cal dir que, es tracta d’un professional amb una àmplia experiència en el món de l’educació i que, no era la primera vegada que es trobava amb una alumna amb el diagnòstic de l’Anna per tant, sempre va mostrar una actitud col·laboradora i de treball conjunt amb la meva tutora de pràctiques i, conseqüentment també amb mi. Ha estat obert a qualsevol reflexió conjunta amb la meva tutora. És cert també que, des de l’escola han estat molt atents a les necessitats de la noia i s’han posat a la seva disposició des del primer dia. La baixa ràtio d’alumnes per aula està fent possible un treball personalitzat amb la noia que, no requereix d’un projecte inidividualitzat (PI), de fet des de l’EAP del Baix Ebre no ho han considerat oportú, però si que li han ofert un tracte molt directe i unes atencions especials dintre de l’aula ordinària apostant per la zona de desenvolupament proper dintre del grup heterogeni.

Cal afegir que, sota criteri del tutor de la noia i, prèviament consensuat amb els pares i la meva tutora, vam decidir que el millor per a l'Anna seria assistir a classes de desdoblament per a aquelles assigantures que prevèiem més mancances com era les matemàtiques i que, des del centre educatiu es podrien atendre adequadament només amb aquest reforç. En canvi, es va acordar que el tema de la reeducació en tema de la lectura atès que, el treballàvem des del centre on realitzo les pràctiques i per una qüestió de dificultats per fer-ho el tutor i la resta de claustre de professors. A més, d'aquesta manera, i atenent a la necessitat de l'Anna per assistir a classes ordinàries (evitant més desdoblaments). Crec que aquesta decisió ha estat molt interessant tenint en compte l'estat emocional de la nena per tal que no es sentís estigmatitzada del grupi, entenent que podria suposar per a ella una afectació en la seva autoestima.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario