SUBJECTE DESTINATARI: Noèlia DIFICULTAT QUE PRESENTA: Diagnòstic en dislèxia. EDAT: Primària DATA: 5 sessions de diagnòstic HORES: 1h/ setmana |
Objectius:
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
|
IN INDICADORS D’AVALUACIÓ |
|
Desenvolupament de les fases d’intervenció: Fase 1: Coneixem a la família de la Noèlia i exposen les necessitats que observen en la seva filla. Coordinació amb l’EAP Baix Ebre i amb la tutora de la Noèlia al CEIP amb l’objectiu que exposen les dificultats que han observat amb l’alumna i ens transmetin la seva hipòtesi arran de les dificultats i les potencialitats observades. Fase 2:
Fase 3:
|
Una de les dificultats més importants en les que m’he trobat en aquest cas ha estat la impossibilitat de poder redactar, després del diagnòstic un pla d’intervenció psicopedagògica per a la Noèlia.
D’entrada, amb la Noèlia només se’ns demanava, tant per part dels seus pares com també per part del CEIP com de l’EAP de referència, que realitzem el diagnòstic de la noia en base a les hipòtesis i les observacions de les quals se’n derivaven algunes dificultats.
En tot cas, fruit de la implicació familiar, s’entreveien les ganes de la família de no finalitzar la intervenció amb la seva filla amb l’informe final després del diagnòstic. Els pares sempre van tenir molt clar que volien ajudar a la seva filla i, fruit del nostre assessorament, van entendre que la intervenció psicopedagògica posterior era del tot necessària. Quin sentit té la confirmació d’un diagnòstic si després no podem ajudar a la Noèlia.
Si més no, tot i la voluntat dels pares i la predisposició professional per tal d’iniciar aquesta intervenció amb la Noèlia, cal dir que això no ha estat possible.
Després del diagnòstic i de realitzar l’informe des del centre de teràpia i tractament educatiu, el vam fer arribar a tots els agents educatius que estan en contacte diari amb la noia, és a dir, la seva família, el CEIP on està escolaritzada i l’EAP Baix Ebre.
Tot i així, la intenció fou la de poder no només informar sinó, a més, poder establir un pla d’intervenció conjunt i col·laboratiu per tal de poder ajudar a la Noèlia. Hem de dir doncs que, encara ens trobem en aquest punt. Sembla que qui havia de respondre a inicialment era l’EAP però, encara s’ha donat aquesta situació. Tot i així, ens consta igualment que, les diferents acomodacions que vam proposar en el nostre informe s’han anat portant a terme dintre del centre educatiu i que l’EAP n’està d’acord.
Els pares de la Noèlia s’han posat en contacte amb la meva tutora de pràctiques en múltiples ocasions durant els dos últims mesos per que entenen que és necessari per a la seva filla poder iniciar la intervenció psicopedagògica però, sense una resposta clara per part de l’EAP no hem tirat endavant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario