En relació a l’organització de l’ambient d’estudi vam necessitar la col·laboració de la família de la jove i l’assessorament en aquest cas, fou la peça fonamental. Pel que fa a l’assessorament vers a la família de l’Eulàlia era clar, havíem de treballar de forma col·laborativa tant des del centre de teràpia i tractament educatiu com amb els pares de la jove. Totes aquelles indicacions i pautes que servien per estructurar la feina de l’Eulàlia havien de tenir continuïtat també a l’àmbit familiar. Així doncs, d’aquesta manera era possible potenciar l’autonomia de la noia amb la supervisió dels seus pares. La implicació i la participació acurada dels pares de l’Eulàlia han estat un factor determinant en la millora dels aprenentatge de la seva filla atès que, qualsevol de les indicacions que donés la meva tutora era benvinguda, acceptada i posada a la pràctica al context familiar. Els pares de l’Eulàlia, van comentar que els havia estat molt útil també a ells, els diferents qüestionaris que va contestar la seva filla sobre les tècniques i els hàbits d’estudi per que, d’aquesta manera, van poder prendre consciència d’aquells aspectes concrets en els que la seva filla havia de millorar i, al mateix temps, van adonar-se’n en allò que ells podien ajudar-la, reforçant l’autonomia de la jove. És per aquest motiu que van ajudar a la seva filla a seguir totes les pautes en l’elecció, l’organització i l’ambient necessari per a l’estudi fent possible que la noia ho pogués disposar al seu domicili.
No hay comentarios:
Publicar un comentario