Tal com hi havia previst, es porta a terme la coordinació de derivació del cas del David per iniciar-ne la intervenció psicopedagògica des del centre de teràpia i tractament educatiu.
Tan bon punt contacten amb la meva tutora de pràctiques, es manté una entrevista conjunta amb tots els agents implicats: la turora de l'alumne al CEIP i l'equip directiu del mateix, l'EAP del Baix Ebre, la meva tutora de pràctiques i jo mateixa com a alumna en pràctiques i, els serveis socials d'atenció primària de l'Ajuntament de Tortosa atès que també se'ls va citar per que coneixen el cas i en fan el seguiment corresponent.
Durant el trasncurs de la coordinació s'explica quina és la situació actual de l'alumne tant al centre educatiu com des de l'àmbit familiar i es concreten els punts de treball que fonamentaran la intervenció per part del centre de teràpia i tractament educatiu motius pels quals es va demanar la beca del MEC.
El desenvolupament de la coordinació el resumim a continuació:
El David és un nen de 7 anys derivat al centre de teràpia i tractament educatiu arran de les dificultats que s’han observat des de l’escola, CEIP Cinta Curto de Tortosa. En l’actualitat està cursant 2on de primària.
Les principals dificultats observades en el David han sorgit arran del seu canvi en l’actitud i el comportament a l’escola, no només en la relació amb els seus companys sinó també amb els adults de referència. Cal dir que, el David sempre ha estat escolaritzat a la mateixa escola i per tant, semblava molt estrany aquest canvi en la seva conducta dintre de l’aula.
Arran d’aquesta preocupació i de les observacions per part de la seva tutora i l’equip directiu del centre, es demana suport a l’EAP del Baix Ebre per tal de demanar assessorament i suport dintre de l’escola atès que, no només la conducta havia canviat sinó que, el rendiment acadèmic de l’alumne estava sofrint una davallada significativa.
Des de l’equip d’assessorament psicopedagògic del Baix Ebre, després d’haver pogut veure a l’alumne en l’entorn de l’aula no sospiten cap tipus de dificultat a nivell d’aprenentatges tot i el baix rendiment acadèmic que ha sofert durant aquest curs.
De totes maneres, des de l’EAP Baix Ebre aporten una informació addicional a les preocupacions de l’escola i expliquen que es tracta d’un alumne amb seguiment per part dels serveis socials de l’ajuntament de Tortosa atès que, existeixen dificultats en l’entorn social i el context familiar del David.
Els serveis socials de l’ajuntament de Tortosa explica que el David és fill de la Sra. Elena i de pare desconegut i que mai va reconèixer la seva paternitat. L’Elena és una senyora diagnosticada amb una malaltia mental i amb tractament psiquiàtric i farmacològic des del Centre de Salut Mental (CSM) i, passa per èpoques bastant complicades però que mai ha posat en situació de risc al seu fill. En relació a la identitat del pare, la Sra. Elena sempre ha explicat que el David va néixer fruit d’una relació esporàdica que va tenir amb un senyor d’origen paquistanés.
Podem dir que, en general la situació familiar del David és bastant desestructurada. La Sra. Elena forma part d’una família amb tres germans més. Un dels quals conviu amb l’Elena i el seu fill, es tracta d’un noi bastant més jove que l’Elena i diagnosticat com a dèficit intel·lectual lleu. Cal dir també que, un dels germans de l’Elena es va suïcidar fa alguns anys i, la germana major va marxar a viure amb el seu marit i les fills a Suïssa, posant distància a la situació familiar de l’Elena. Cal afegir que, l’avia materna del David també disposa de diagnòstic i seguiment per part del CSM.
Quan des de l’escola i, gràcies a l’EAP del Baix Ebre, poden entendre aquesta situació comencen a entendre les dificultats que s’estan donant en el dia a dia del David i com això, està començant a afectar a nivell de rendiment acadèmic de l’alumne i també relacional amb la resta del companys del grup classe.
Seguidament, l’EAP del Baix Ebre conjuntament amb la tutora, realitzen entrevista amb la mare del David i confirmen una de les hipòtesis i és que, sembla que el David últimament ha estat preguntant per la seva estructura familiar i sobretot per la identitat del seu pare i que, al mateix temps, des de la família han estat incapaç de respondre assertivament. A més, aquest malestar es reflexa també en el rendiment acadèmic de l’alumne atès que, des de l’escola cada vegada demanen més implicació de la família i més deures per realitzar des del domicili. Es tracta doncs d’unes necessitats que des de la família no són capaços de donar resposta però pensen que amb el suport necessari, podria millorar aquesta situació.
Els serveis socials de base de l’ajuntament de Tortosa comenten que són conscients de les necessitats del David i de les limitacions de la seva mare però sempre han deixat molt clar que la Elena no és una mare maltractadora ni negligent i, és per aquest motiu que no s’han plantejat de derivar el cas del David i la seva mare als equips de protecció de menors (EAIA). En tot cas, el seguiment i suport per part dels serveis socials de l’ajuntament del municipi, la intervenció des de l’escola i l’EAP Baix Ebre com també l’atenció psicopedagògica al context familiar són peces fonamentals per tal de poder ajudar a la família a tirar endavant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario